محيط کار براي هر فردي دومين مکاني است که پس از ترک منزل روزانه در آنجا وقت ميگذراند، پس مهم است که هر فرد محيط کار خود را بپسندد و در آن محيط احساس راحتي کند. اگر غير از اين باشد فرد در شرکت شما دوام نميآورد و پس از مدتي تقاضاي استعفا ميدهد. اين قضيه به نفع شما نيست. از دست دادن نيرو گاهي جبران ناپذير است. نيروهاي ماندگار به دنبال دلايل مثبتي هستند که حالشان در کار خوب باشد. توجه به وسايلي که در اختيار آنان قرار ميدهيم بسيار مهم است. ميز اداري يکي از مهمترين وسايلي است که براي کارمندان مورد توجه قرار ميگيرد.
قبل ازانتخاب ميز اداري بايد به ظاهر آن توجه کنيم. بهتر است ميز اداري براي هر فرد يک کشوي کوچک اختصاص دهيم. اين کار نظم خوبي به وسايل و پروندههاي مهم کارمندان ميدهد. پس از انتخاب صحيح نوبت به نحوه چيدمان ميزها ميرسد. مرتب بودن فضاي کاري تاثير مثبتي بر روند کاري و روحيه کارمندان دارد. تمرکز کارمندان در محيطهاي منظم، بيشتر است و سازماندهي ذهنشان بهتر مديريت ميشود.
اولين نکتهاي که براي چيدمان ميز اداري بايد به آن توجه کنيم، مرزبندي بين کارکنان داخل هر اتاق شرکت است. اين که حريم خصوصي آنها تا حد امکان حفظ شود، حس خوبي به آنها القا ميکنيم. نتيجه اين حس انرژي خوب در محيط کار و نزديک شدن به اهداف سازمان است. اين از قدم اول!
قدم بعدي ايجاد يک فضاي ارگونوميک با ميز اداري است. ميز اداري بايد به گونهاي چيده شود که افراد مقابل نور آفتاب قرار نگيرد. تابش مستقيم نور خورشيد، چشمان کارمندان را اذيت و حساس ميکند و در ساعات مياني روز خستگي براي آنان ايجاد ميکند.
ميز اداري را در محل رفتوآمد يا جلوي در قرار ندهيد. اين کار حس ناامني به کارمندتان ميدهد و تمرکز را آنان دور ميکند.
فضاي شرکت خود را بسنجيد. قانون هميشگي براي نحوه چيدمان مبلمان اداري وجود ندارد. براي برخي فضاها چيدمان ميز اداري به شکل دور تا دور مناسب است و براي برخي اتاقهاي ديگر اين چيدمان جالب نيست. همچنين شايد لازم باشد براي جداسازي فضاهاي بين ميزها از پارتيشن اداري کمک بگيريد.
با علم فنگ شويي آشنايي داريد؟ علي با سابقه 5000 ساله در چين که تمرکز آن روي نحوه چيدمان اجسام در يک محيط و رابطه آن با هم است، که اين چيدمان در حالات و خلق و خوي انسانها و محيط تاثير مثبتي ميگذارد. باعث ميشود انرژيهاي خوب در اطراف ما وجود جريان داشته باشد. از اين علم براي اثربخشي مفيد جريان کار در طراحي دکوراسيون اداري محيط شرکت خود استفاده کنيد.
از فنگ شويي به عنوان يک چالش استفاده کنيد. چند مدل چيدمان را امتحان کنيد و بهترين حالت آن را پيدا کنيد. اين کار را با کمک کارمندان خود هم ميتوانيد انجام دهيد. با هر تغيير، نظر آنها را بپرسيد. اگر راي اکثريت آنان به آخرين تغيير موافق اعلام شد، بدانيد بهترين تغيير را انجام دادهايد.
با فنگ شويي در محل کار، فضا را لذتبخشتر ميکنيم. اين هنر چيدمان اشيا امروزه بسيار مورد توجه کارشناسان طراحي دکوراسيون داخلي قرار گرفته است.
اگر نحوه چيدمان شما بر اساس اين علم باشد به راحتي مشتريان خود را توسط همين چيدمان ميتوانيد جذب کنيد. به هرحال دکوراسيون داخلي شرکت شما نقش مهمي هم در مذاکرات فروشتان ميتواند داشته باشد. شايد اين حرف را باور نکنيد اما کافي است امتحانش کنيد. يک مثال ساده، خود ما براي خريد ترجيح ميدهيم به فروشگاههايي که نماي شيک و تميزتري دارند مراجعه کنيم، چرا که فکر ميکنيم خريد بي نقصتري خواهيم داشت.
براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد مقاله چند نکته مهم در چيدمان ميز اداري را مطالعه کنيد.
درباره این سایت