خريد و همينطور فروش مبلمان اداري نيازمند آگاهي از نکاتي است که با رعايت کردن آن از جانب خريدار و فروشنده باعث رضايتمندي دو طرفين ميشود. در ادامه ميخواهيم درباره اين نکات با شما صحبت کنيم.
براي مبلمان اداري ، مهمترين قسمت نحوه قيمتگذاري آن است. فروش لوازم اداري بايد بر اساس کيفيت و کاربرد آن قيمت گذاري شود. براي اين مرحله نياز است استانداردهاي اجناس اداري قبل از فروش بررسي شود و بهترين قيمت آن براي مشتري در نظر گرفته شود. با اين حساب هر کالايي که گرانتر باشد، قاعدتا جنس بهتري ندارد.
حتما ضرب المثل “هرچقدر پول دهي، آش ميخوري” را شنيدهايد. امروزه مواردي در بازار وجود دارد که ميتواند اين گفته را نقض کند. بنابراين بهتر است به اين ضرب المثل تکيه نکنيد و خودتان براي کالاي مورد نظر وارد تحقيق شويد. در اين صورت اگر با بررسي تمامي جوانب مبلمان اداري مورد نظر خود را خريداري کنيد، احتمال اين که پس از خريد از کار خود پشيمان شويد، بسيار کم ميشود.
براي خريد مبلمان اداري بايد به بودجه خود دقت کنيد. اين مسئله به خصوص براي شرکتهايي که به تازگي مرحله تاسيس را پشت سر گذاشتهاند، موضوع مهمي است. چرا که بايد هر قدمي براي کارهاي شرکت برميدارند بسيار سنجيده باشد تا در حساب و کتاب کلي و مخارج شرکت خللي ايجاد نکنند.
بسياري از فروشگاهها براي قسمت فروش مبلمان اداري خود کارشناسان با تجربهاي را استخدام ميکنند تا بتوانند راهنماييهاي درستي به مشتريان بدهند. آنها بر اساس تجربه خود سعي ميکنند نيازهاي شما را براي اين خريد بسنجند و با سلايق شما آشنا شوند.
براي خريد مبلمان اداري به عنوان خريدار بهتر است کارايي مبلمان را براي دفتر اداري خود بسنجيد. وقتي بودجه شما براي خريد کالاها محدود باشد، اين موضوع حساسيت بيشتري هم پيدا ميکند. بنابراين از خريد کالاهايي که کاربردي براي شما ندارند و تنها جنبه تزييني و تغيير دکوراسيون دارند پرهيز کنند. بسياري از اجناس در بازار هستند که علاوه برا کاربردي بودن ميتوانند تغيير مناسبي براي فضاي کاري شما ايجاد کنند. پس بهتر است براي خريد به سراغ چنين وسايلي برويد.
يکي از مهمترين نکاتي که براي خريد مبلمان اداري بايد در نظر بگيريد اين است که بر اساس نوع کاري که در شرکت انجام ميدهيد وسايل اداري را خريداري کنيد و در نهايت دکوراسيوني که براي فضاي کاري خود ميچينيد گوياي کار و حرفه شما باشد.
براي مثال اگر حوزه کاري شما در زمينه فعاليتهاي حقوقي و امور وکالت است، بايد مبلمان رسميتري خريداري کنيد. پيشنهاد ما خريد مبلمان راحتي با پارچه چرمي، که بهتر است رنگ آن تيره باشد. البته از سبکهاي ديگري نيز ميتوانيد براي دفتر حقوقي خود استفاده کنيد. در مقابل اگر حوزه فعاليتي شرکت شما يک رسانه اينترنتي يا يک استارت آپ باشد بهتر است از رنگهاي شادتري براي فضاي کاري خود استفاده کنيد. محيطها و دکوراسيون خشک و بيروح براي اين شرکتها ميتواند از کارايي نيرو بکاهد. بهترين کار اين است که براي شرکت خود يک نيروي طراح دکوراسيون اداري استخدام کنيد و مراحل تغيير را با م او پيش ببريد. خريد مبلمان اداري تنها يک بخش از تغيير دکوراسيون فضاي شرکت شماست.
امروزه تنوع طرحها و رنگ مبلمان اداري ممکن است ما را در لحظه خريد آن دچار سردرگمي کند. فروشندگان با مهارت بايد براي فروش مبلمان اداري دقت کنند که وفاداري مشتري به شما مهمترين موضوع سودآور براي شماست. چرا که اگر مشتري از کيفيت اجناس و خدمات پس از فروش شما راضي باشد ميتواند براي خريدهاي بعدي هم به شما مراجعه کند. علاوه بر اين ممکن است کالا و خدمات شما را به ديگر دوستان خود هم معرفي کند. اين موضوع ميتواند تاثير زيادي بر روي افزايش فروش شما داشته باشد.
درباره این سایت