زماني که براي تاسيس شرکت خود دچار مشغلههاي فراواني ميشويد، شايد به چيدمان فضاي اداري در مراحل آخر فکر کنيد. چيدمان براي فضاهاي مختلف يکي از نکات بسيار مهم است که معمولا توجه زيادي به آن نميشود. شما بايد براي استفاده بهينه از فضاي اداري خود نکاتي را بدانيد و با رعايت آن ميتوانيد فضاي بهتري را براي دفتر کاري خود ايجاد کنيد.
اصول چيدمان اداري ميتواند بر روي سرنوشت شرکت شما هم تاثير داشته باشد. اين چيدمان بهتر است از يک استاندارد پيروي کند. شايد بخواهيد با خريد پارتيشن اداري فضاي کار خود را سازماندهي کنيد. با اين کار ميتوانيد نظم بيشتري هم در اتاقهاي مختلف ايجاد کنيد.
قبل از اين که شروع به خريداري وسايل و چيدمان آنها کنيد، يک پيشنهاد برايتان داريم. در اين مرحله ميتوانيد نقشه فضاي خود را در بر روي يک کاغذ بکشيد و جاي وسايل را طراحي کنيد. با تصور اين کار در ذهن به نتايج بهتري خواهيد رسيد.
در صورتي که از استانداردهاي چيدمان فضا و مراحل انجام آن اطلاعاتي نداشتيد ميتوانيد با کارشناسان مجرب گروه مکعب تماس بگيريد و از آنها کمک بخواهيد. با افزايش استاندارد چيدمان در فضاي کاري ميتوانيد راندمان کار را هم بالا ببريد و متنظر پيشرفت تيم خود شويد.
براي چيدمان فضاي کاري لازم است استاندارد را رعايت کنيد. رعايت اين استاندارد باعث آسايش کارمندان و بهبود روند کاري به مرور زمان ميشود. در واقع براي تعريف استاندارد بايد بگوييم شرايط و قواعدي غام پسند است که باعث کيفيت کارايي شما شود.
اولين استاندارد براي فضاي اداري اين است که نظم را برقرار کنيد. منظور ما از نظم، نحوه چيدمان وسايل در کنار هم است. افراد در محيطهاي شلوغ نميتوانند تمرکز کامل داشته باشند. بنابراين بهتر است براي ايجاد نظم بيشتر، وسايلي که ممکن است براي شما دست و پاگير باشد را حذف کنيد. براي چيدمان فضاي کاري بايد متراژ فضا را در نظر بگيريد تا با ايجاد تغييرات کوچک دچار دردسر نشويد. در زمان چيدمان وسايل کمي آينده نگر باشيد. در محيطهاي کاري ممکن است نيروهاي بيشتري به تيم اضافه شوند و نياز باشد وسايل و ميز اداري به بخش مورد نظر اضافه کنيم. به همين دليل سعي کنيد وسايل را طوري خريد کنيد که در زمان تغيير دچار چالش زيادي نشويد.
براي ايجاد استاندارد در محيط کار بايد به عوامل مختلفي مانند نور محيط، ايجاد سيستم تهويه، تعداد کارمندان در هر فضا و نحوه چيدمان ميز و صندلي آنها در کنار هم و … بايد توجه کنيد.
راحتي کارمندان را در نظر بگيريد. براي ايجاد حس راحتي ميتوانيد کارهاي متنوعي انجام دهيد. براي مثال از صندلي و مبلمان اداري ارگونوميک استفاده کنيد. اين صندليهاي مراقب جسم شما هستند، به خصوص براي کارمنداني که ساعات طولاني را بايد پشت ميز بنشينند با گذر زمان دچار آسيبهايي در ستون فقرات خود ميشوند. با در نظر گرفتن راحتي آنها باعث ايجاد حس رضايت براي کارمندان خود ميشويد.
زاويه تابش نور خورشيد به داخل اتاق را در نظر بگيريد. اگر اين زاويه تابش به صورت مستقيم به مانيتورهاي افراد بتابد بعد از مدتي مشکلات زيادي براي چشمان آنها ايجاد ميکند. شما بايد چيدمان فضاي اداري خود را طوري ايجاد کنيد که کمبود يا زياد بودن نور طبيعي باعث آزار چشمهاي او نشود. همچنين اگر تابش نور طبيعي در اتاق به ميزان کافي نباشد بايد فکري براي آن داشته باشيد و از نورهاي مصنوعي کمک بگيريد.
چيدمان را طوري تنظيم کنيد که عبور و مرور بين بخشها آسان و در کمترين زمان صورت گيرد. بهتر است اتاق کارمنداني که تبادل نظر بيشتري با هم دارند را در کنار هم قرار دهيد.
درباره این سایت